Rabu, 7 September 2011

PersIapan Hari Raya AiDilfitri 2011

Assalamualaikum .. Salam aidilfitri tahun 2011...







Kali pertama nak update blog ni cuba2 dulu .. so untuk yang pertama ni aku letakkan pic persiapan hari raya di rumah aku ...

SEhari sebelum raya aku kerjaa lagi.. aku balik around 3pm then terus aku get ready untuk masak rendang.. tapi aku tidor dulu around 6pm baru aku bangun ... mak ngan adik aku capik dah siap dah masak lemang dan get ready all the things untuk masak rendang daging dan ayam aku cuma masak je..

Tapi Puasa Tahun ni sangat mencabar.. adik aku telah diceraikan dengan talak 3 oleh suaminya dan langsung takde hati nak masak untuk persiapan berbuka.. nak tak nak aku lah yang balik kerja terus masak sometimes ayah aku yang masak...

Adik perempuan ramai tapi aku jugak yang sometimes kena wat kerja..terutama hari minggu aku lah yang akan mendobi rumah, dari masak sampailah ke kemas rumah segala.. aku dah biasa dah macam ni.. mak aku 2 hari sebelum raya menangis mengenang nasib anak2 perempuan taknak tolong.. terjerit,bertekak, bergaduh dan berkira-kira untuk buat kerja.. tapi aku cakap kat mak aku jangan risau semua akan disettlekan.. akhirnya mak aku senyum settle semua kerja oleh aku dan adik aku capik... aku jadi mandor.. GoTONg Royong settle around 11.30P.M.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan